Weekend i Paris

Nyss hemkommen från Paris med allt vad det innebär:


  • Bortslarvat (av flygpersonal) bagage (numera återfunnet)
  • Förvirring på Charles de Gaulle
  • Förvirring på La Fayette.
  • Förvirring i tunnelbanan.
  • Duggregn utanför Notre Dame.
  • Trappbestigning i Montemartre
  • Crêpes till middag och efterrätt på en gata i Monteparnasse som borde kallas för Rue de Crêpe då alla crêperierna låg på rad.
  • Turister som klär sig mer "franskt" än vad fransoiserna gör.
  • Kakor till frukost (hur kommer det sig att det är vanligt att få kakor till frukost på hotell överallt annars än just i Sverige? Varför har vi ingen kakfrukost-tradition?)
Stressnivån ligger dock på över normalt just nu. Hann inte vara hemma mer än en timme innan nästa chockbesked kom. Måste ordna med ytterligare en begravning och dödsborensning. Pluggläsandet har lagts åt sidan för tillfället. Ska boka flygbiljett så fort jag fått ordning på några saker. Oroar mig dock över den utlovade snöstormen som ska dra in över landet.
Med andra ord, uppdatering dröjer.

Kommentarer

AnnCharlott sa…
En gång anlände jag och mitt ressällskap lyckligt till New York, men det gjorde inte mitt bagage. Det kom dagen innan vi skulle åka hem. Men det gav oss ju en utmärkt anledning till att shoppa loss (och det bästa av allt, vi fick det mesta av shoppingen betalt av försäkringsbolaget).
cat sa…
Nu blir jag nervös inför min Parisresa i påsk. Tänk om det blir förvirring även för mig!
Vad tråkigt att du måste ordna med ännu ett dödsfall:(
karro sa…
Usch, vad tråkigt. Ta hand om dig. Kram
Karin sa…
Trist. Men Paris lät härligt.
Se till att kramas mycket.
Anonym sa…
Välkommen hem!

Å, kakor till frukost- så gott!

Trist med chockbeskedet dock. Livet är så svårplanerat.

Var rädd om dig,

stor kram!
Matilda sa…
AnnCharlott >> Betald shopping är alltid kul! Men dessvärre gäller aldrig försäkringen på hemresan :(

Cat >> Du behöver inte vara nervös. Men jag rekommenderar dig att kolla upp i förväg vad du vill kolla på och hur du tar dig dit.

Karro >> Tack.

Karin >> Lite trist väder i Paris bara, är nog mysigare till våren.

Maria >> Ja dessvärre tycks livet vara helt okontrolerbart, det är väl bara att finna sig i det... :s